KALKVERF

KALKVERF ; VERF MET EFFECT

Voordat ik begin met verven, moet ik eerst een aanloopje nemen. Dit komt vooral door het schuren vooraf en het werk na afloop. Daar zie ik het meest tegen op. Kwasten goed uitspoelen en afdrogen, want anders kun je ze weggooien. Maar sinds ik kalkverf gebruik vind ik het heerlijk. Makkelijk werk en een groot effect.

Kalkverf is één van de oudste verfsoorten ter wereld. Kalkverf is vochtdoorlatend en bladdert niet af.
Het laat de muur "ademen", waardoor overtollig vocht kan verdampen. Naast de vele voordelen die het kalkverf heeft, heeft het een authentieke look die met geen andere verfsoort is na te bootsen. De kalkverven zijn in prachtige tinten te koop.
Bij de inrichting van uw woning is kleuren kiezen vaak het moeilijkste wat er is, weet ik uit ervaring.
 Zelf ben ik helemaal weg van "de nieuwe landelijke stijl": ruwe houten kastdeuren met authentieke greepjes gecombineerd met een betonnen werkblad en een zwarte Aga
Maar de sfeer maak je met verf en tegels en spelen met licht en kleur. je kunt kiezen uit lichte en rustige kleuren maar ook kleuren die je doen denken aan Zuid-Europa: warm, zonovergoten en authentiek. Met kalkverf haal je die zuidelijke sfeer naar Nederland.

De Ardeche in Frankrijk is de streek waar ik helemaal verliefd op ben.  Prachtige dorpjes , smalle straatjes met ruw gestuucte geveltjes of van stenen die in de natuur te vinden zijn met afgebladerde luikjes.


Deze sfeer brengen we terug in onze nieuwe winkel:
Nog een paar weken dan wordt alles gestuukt. Wie een warme ongedwongen sfeer nastreeft, kiest voor grof stucwerk met kalkverf!. Dus dan kunnen we in de weer met blokkwasten en emmers vol kalkverf . Heerlijk!  En... de kalkkwasten kunnen gewoon uitgespoeld worden na het verven, niks geen gedoe met plastic zakjes, aluminiumfolie of terpentine. Kalkverf is een milieuvriendelijk product.

Meer weten over kalkverf?. Kom langs op de Haymaheerd!
 Wij hebben een uitgebreide collectie met de hand geschilderde kleurkaarten. Ook zijn de muren in onze huidige winkel met kalkverf geverfd. Wij nemen uitgebreid de tijd om te luisteren naar uw kleurwensen.

Want naast de keuze voor bijv. matriaal, keuken, en greepjes, is de kleur het meest belangrijkste. Kortom: het totaalplaatje moet kloppen.

Lieve groeten  Louise